Meniskus

Ağrılı ve zayıflatıcı bir kıkırdak yaralanması türüne verilen isimdir

• 1 sa
  • Zekeriya Gümüşkesen Caddesi

Hizmet Açıklaması

Menisküs yırtığı, dizde en sık meydana gelen, ağrılı ve zayıflatıcı bir kıkırdak yaralanması türüne verilen isimdir. İnsanların dizlerinde, kaval kemiği ve uyluk kemiğin arasında bir yastık görevi gören C şeklinde iki kıkırdak parçası vardır. Bunlara menisküs adı verilir. Menisküs yırtıklarının tedavi süreci genellikle yırtığın büyüklüğüne ve yerine bağlı olarak değişiklik gösterir. Tedaviyi etkileyen diğer faktörler arasında bireyin yaşı, mesleği, günlük aktivite seviyesi ile bölgedeki diğer yaralanmaları bulunur. Her menisküs yırtığı vakası ameliyat gerektirmez. Bireyin dizi kilitlenmiyorsa, durum dengelendiyse, ağrı ilerlemiyorsa ve semptomlar ile belirtiler hafifliyorsa düzeliyorsa cerrahi olmayan tedavi yöntemleri yeterli olabilir. Menisküs yırtığının iyileşme süresi, dizdeki yaralanmanın ne kadar şiddetli olduğu da dahil olmak üzere bir dizi faktöre bağlıdır. Ameliyattan sonra tam iyileşme süreci, bireyin normal şartlardaki iyileşme hızına, yapılan işlemin türüne ve diğer faktörlere bağlı olarak 4 ila 6 hafta devam edebilir. Tam menisküs onarımı durumunda bu süre üç aya kadar çıkabilir. Bir çok vakada ortaya çıkan komplikasyonları en aza indirmek ve iyileşmeyi hızlandırmak için ameliyattan sonra fizik tedavi yöntemlerine başvurulur.

İptal Koşulları

Fizyosağlık Ağustos 2023 den itibaren iş hayatına Amerika'da devam edecek. Bundan dolayı Milas'ta bulunan yerimizi kapatıyoruz. Hepinize çok teşekkür ederim. İyileşmenize katkıda bulunabildiysek ne mutlu bize. Tekrar sizlerle görüşmek dileğiyle. ​ O zamana kadar herkese sağlıklı ve mutlu günler dileriz. Hoşçakalın

Kişi Bilgileri

• Fizyosağlık Fizyoterapi Danışmanlık Merkezi, İsmet Paşa, Zekeriya Gümüşkesen Caddesi, Milas/Muğla, Turkey